Inspirerande berättat om coola och smarta Frankie som vägrar låta sig reduceras till en passiv flickvän när hon nu blivit tillsammans med populäre Matthew på den internatskola där de båda går. Som Matthews tjej får hon en ny status på skolan och också en del nya vänner. När Frankie inser att Matthew är med i ett hemligt sällskap dit endast killar har tillträde börjar hon i tysthet agera.

Frankie Landau-Banks vägrar låta sig uteslutas eller förminskas på grund av att hon är kvinna. I tysthet smider hon planer för att visa att hon minsann är smartare än killarna – att nöja sig med något mindre än detta är helt otänkbart för Frankie.

Smart och roligt om att stå upp för sig själv och det man tror på trots eventuella konsekvenser.