Omslagsbild: Det är så logiskt, alla fattar utom du

Om 16-åriga bästisarna Johan och Ester. I boken varvas Esters berättelse med Johans. Vi lär känna de två vännerna ganska ingående och som läsare förstår vi snart att Johan har andra känslor för Ester än vad hon har för honom – eller?

Sedan många år tillbaka är Johan kär i Ester, men känner att han aldrig kommer att kunna berätta om sina känslor för henne. Risken är att allt kommer att förändras och att de inte ens kommer att kunna fortsätta vara vänner. Det vill Johan aldrig riskera.

Johan har det jobbigt hemma just nu med en frånvarande pappa och de smygande misstankarna om att pappan är otrogen. Ester har fullt upp med att spana på hårdrocksgitarristen Adam som går på samma gymnasieskola som hon. I samband med en Halloweenfest rubbas sakernas tillstånd.

Bra bok som man bara måste få veta hur den slutar!

/Camilla, Mollie, Zofia