skolbibliotekens katalog kan du se vilka böcker som finns på Norrevångskolans bibliotek.

I en gemensam katalog kan du se alla böcker som finns på folkbiblioteken och skolbiblioteken i Karlshamns kommun.

Med hjälp av ditt lånekort har du tillgång till flera bra databaser:

Alex är ett författarlexikon med information om tusentals författare från hela världen och deras verk. Här finns även uppgifter om litterära genrer och epoker, länder och regioner, litterära priser och filmatiseringar av litteratur.

Library Press Display ger dig tillgång till digitala versioner av dagstidningar och tidskrifter från hela världen, tillgängliga samma dag som den tryckta versionen och med 60 dagars arkiv. Exempel på svenska tidningar som du har tillgång till på detta sätt är Svenska Dagbladet, Göteborgs-Posten och Aftonbladet.

NE är ett omfattande uppslagsverk i digital form som ständigt uppdateras.

En användbar informationstjänst är Bibblan guidar

Bibblan guidar är en samling databaser och andra webbplatser som valts ut och granskats av bibliotekarier på svenska folkbibliotek. De är grupperade ämnesvis.