Linn känner sig så himla otillräcklig. Hon har det ganska lätt i skolan, men hennes familjesituation gör det svårt för henne att hinna med läxor och plugga till prov. Hon kommer ofta lite sent till lektionerna och glömmer titt som tätt att ta med sig gympakläderna.

Linns föräldrar är skilda och pappan har en ny liten familj – frun Lisa och så Linns älskade lillasyster Milla. Ofta ber de henne att sitta barnvakt. Linn gör det gärna – hon älskar ju att vara tillsammans med Milla, men ibland är det svårt att hinna med allt… Då blir det på skolans bekostnad.

Linn bor med sin mamma som är sjukskriven och som inte mår så bra psykiskt. Under en period drack hon mycket, men i alla fall det är bättre nu. Eftersom mamman inte är frisk blir det ofta Linn som får handla, tvätta och sköta annat som måste göras hemma.

I klassen heter bästa kompisen Aisha och hon försöker övertala Linn om att de ska börja träna innebandy tillsammans. Det är jättekul att spela, men Linn är osäker på om hon kommer att hinna med träningen och matcherna, och om mamma har råd att lägga pengar på en sådan aktivitet. På skolan finns också Habib som både är snäll och snygg och som Linn börjat kolla in lite extra och så de provocerande, otrevliga Oskar och Isse som jämt ska lägga sig i.

Allt snurrar på runt Linn, fram tills den dagen då hon svimmar av överansträngning.